2012. július 5., csütörtök

Házi kertem egy hónap után...

Nos, részben úgy néz ki, hogy bejött a lakáskertészet, részben sajnos nem.
Vetettem retket, hagymát magról, metélő petrezselymet, paprikát és krumplit.
Nos ebben a sorrendben fognak szerintem kipusztulni, bár a metélőpetrezselyemnek még adok egy kis esélyt a túlélésre, de a retektől és a hagymától sajnos már meg kellett válnom. Jah, tényleg még tépő salátát is ültettem, na abból sem lett semmi. Illetve minden szépen kibújt a földből és gondoskodó rendszeres öntözéseim ellenére is kiszáradtak. Hiába, a 39 fok, az 39 fok, nem csak mi emberek, de a növények sem bírják sajnos.
Mint az a képen is látszik a petrezselyem még igyekszik tartani magát, így nem tehetek mást, mint vele együtt erőlködöm és bízom benne, hogy talán egy pár hét múlva saját termesztésű petrezselymem és burgonyám fog egyik ebédem köretének elkészítéséhez hozzájárulni (petrezselymes burgonya rántott csirkemellel? szerintem jól hangzik).

A burgonyák szépen kihajtottak és nagy szárakat hoztak, bár virágot még csak az egyik száron véltem felfedezni, de igazán biztató jelnek fogom fel. Szerintem jó választás volt magasra tenni, konkrétan a konyhában a polcra és szekrény tetejére, mert így biztos nem tűzi a nap. A végleges eredményre még várni kell elég sokat, de remélem a művelet nem fullad kudarcba.

Büszkeségeim, akik igazán jól bírják egyrészt a nagy meleget, másrészt az aprócska 2 decis műanyag poharas életüket, a paprikáim. Bár nem nőttek még nagyra, egytől-egyig mind szép zöldek, egytől sem kellett megválnom és bennük igazán bízom. Ők lehetnek ékes bizonyítékai kísérletemnek, és igazolhatják a későbbiekben, hogy létezik olyan növény, amely kibírja a társasházi lakás atmoszféráját.
Persze az még nem jelent semmit, hogy egy hónap alatt átlagosan 5-7 cm magasra nőttek, az igazi sikert a termés fogja jelenteni, amit előre majd a további növekedés és a virágok megjelenése fog előre jelezni.
Mindenesetre én már most boldog vagyok, hogy paprikáim hálásak törődéseimért :-).

Természetesen nem minden lakás rendelkezik ugyanolyan fény- és hőviszonyokkal, így hát az, hogy nekem sajnos a növényiskolám tanulói közül páran kibuktak a sorból ne tántorítson el attól, hogy magad is kipróbáld. Ha kedvet érzel hozzá oszd meg velünk tapasztalataidat, hadd legyünk okosabbak, hogy jövőre még ügyesebben kertészkedjünk otthon!

Mindenkinek sok puszi!!!

1 megjegyzés:

  1. Sajnos a kis házi kertemből nem lett semmi.
    Úgy látszik, hogy nem igazán kedvez a lakás a zöldségeknek.
    Bizonyára más lett volna a helyzet, a balkonon lettek volna, ahol természetes fényt kaptak volna és friss levegőn. De ettől még egészen jól indult a dolog, és nem elvetendő ötlet azoknál a kiskert, akiknek legalább erkély van a lakáshoz :-).
    Jövőre remélhetőleg már több tapasztalattal és egy erkélyes lakásban tudok újra írni a házi kertemről.
    Akinek van bármilyen ötlete, észrevétele a cikkel kapcsolatban, az nyugodtan kommenteljen! :-) Puszi!

    VálaszTörlés